Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі міндеттерді жүктеу туралы бұйрық
Талдамалық анықтама сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша
2 тоқсандағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін талдау
1 тоқсандағы сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін талдау
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы ортаны қалыптастыру жөніндегі жоспар
Солтүстік Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының 2021 жылға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі жұмыс жоспары
"Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы" Қазақстан Республикасының Заңы
"Қазақстан Республикасының 2015-2025 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегиясын іске асыру жөніндегі 2021-2023 жылдарға арналған іс-шаралар жоспарын бекіту туралы"Қазақстан Республикасы Үкіметі қаулысының жобасына ТҮСІНДІРМЕ ЖАЗБА
СҚО Шал ақын ауданының білім бөлімі" КММ "Крещенка орта мектебі" КММ Мемлекеттік қызмет көрсету туралы есеп
"Солтүстік Қазақстан облысы Шал ақын ауданы әкімдігінің білім бөлімі "КММ Крещенка орта мектебі" КММ мемлекеттік органының қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама (03.07.2020 ж.)
Солтүстік Қазақстан облысы" Шал ақын ауданының Крещенка орта мектебі " КММ мемлекеттік органының қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама (03.04.2020 ж.)
Солтүстік Қазақстан облысы" Шал ақын ауданының Крещенка орта мектебі " КММ мемлекеттік органының қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама (01.10.2019 ж.)
Қазақстан Республикасының 2015-2025 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегиясы туралы Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлығы (27.05.2020 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен)
Қазақстан Республикасының Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы Заңы (19.12.2020 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен)
АТА-АНАЛАРҒА АРНАЛҒАН ЖАДЫНАМА
азаматтардың жалпыға бірдей қолжетімді және тегін жалпы білім алу құқықтарының кепілдіктері және оқу процесінде ақша алымдарын белгілеуге жол бермеу туралы
Қазақстан Республикасының Конституциясы азаматтарға мемлекеттік немесе муниципалдық білім беру ұйымдарында жалпы білімнің жалпыға бірдей қолжетімділігі мен тегін болу құқығына кепілдік береді.
Білім беру ұйымында оқу процесінде қандай да бір ақшалай жарналарды (алымдарды) және материалдық көмектің өзге де нысандарын белгілеуге жол берілмейді.
Егер сіз өз қалауыңыз бойынша (Әкімшілік, білім беру ұйымының қызметкерлері, ата-аналар комитеттері, қорлар, басқа да жеке және заңды тұлғалар тарапынан қысым болмаса) балаңыз оқитын (тәрбиеленетін) мектепке немесе балабақшаға ақшалай қаражат түрінде қайырымдылық (ерікті) көмек көрсеткіңіз келсе, Сіз кез келген оқу орнында кез келген уақытта жұмыс істей аласыз. сіздің отбасылық бюджетіңіз үшін қолайлы кез келген соманы ұйымның есептік шотына аударуға ыңғайлы уақыт.
СІЗ БІЛУІҢІЗ КЕРЕК!
- Білім алушылардың, тәрбиеленушілердің ата-аналарын (заңды өкілдерін) білім беру ұйымдарының әкімшілігі мен қызметкерлері, сондай-ақ білім беру ұйымдарының жанынан құрылған Өзін-өзі басқару органдарының, оның ішінде ата-аналар комитеттерінің, қамқоршылық кеңестердің тарапынан ата-ана жарналары мен қайырымдылық қаражатын мәжбүрлеп тарту бөлігінде ақшалай қаражат енгізуге, материалдық көмектің өзге де нысандарын жүзеге асыруға мәжбүрлеуге жол берілмейді.
Қайырымдылық көмек үшін белгіленген сомаларды белгілеу сондай-ақ мәжбүрлеу (ата-аналарға қысым көрсету) нысандарына жатады және "сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес туралы" Қазақстан Республикасының 1998 жылғы 2 шілдедегі N 267 Заңын бұзу болып табылады, ата-аналар қаржылай көмек көрсеткен кезде ақша қаражатын салу білім беру ұйымының есеп шотына жүргізілуі тиіс.
ҚР Азаматтық кодексіне сәйкес, қайырымдылық шарты заңды тұлға болып табылатын және сыйлықтың құны үш мың рубльден асатын жағдайларда, сондай-ақ егер шартта болашақта сыйға тарту туралы уәде болса, жазбаша түрде жасалуы керек.
Білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) ата-аналары білім беру ұйымдарының ғимараттарын күтіп-ұстау және қорғау, білім беру процесін материалдық-техникалық қамтамасыз ету және жарақтандыру жөніндегі қызметті қаржыландыруға міндетті емес.
Азаматтардың кез келген бастамашыл тобы, оның ішінде ата-аналар комитеті, қамқоршылық кеңес және білім беру ұйымының өзге де өзін-өзі басқару органдары осы ұйымға баратын барлық балалардың ата-аналарына емес, тек өздеріне (комитет, Қамқоршылық кеңес мүшелеріне) қатысты ақша қаражатын енгізу (жинау) туралы шешім қабылдауға құқылы.
- Ұйым әкімшілігінің, қызметкерлерінің, өзге де адамдардың құқығы жоқ:
* қайырымдылық жасаушылардан қолма-қол ақша қаражатын талап етуге немесе қабылдауға;
* қайырымдылық жасаушыдан түбіртек немесе ұйымның есеп айырысу шотына ақша аударылғанын куәландыратын басқа құжат ұсынуын талап етуге.
- Қайырымдылық жасаушының құқығы бар:
* ұйымның есеп шотына ақшалай қаражатты өз еркімен аударған күннен бастап 10 күн ішінде - ұйымға өтініш беру (өз қалауы бойынша — түбіртектің немесе өзге де растайтын құжаттың көшірмесін қоса беру) және онда аударылған ақшалай қаражаттың мақсатты тағайындалуын көрсету;
* басшыдан (сұрау салу бойынша) жұмсау туралы толық ақпарат және қайырымдылық жасаушы енгізген қолма-қол ақшасыз қаражаттың жұмсалу процесін немесе қайырымдылық жасаушы ұйым ұсынған мүліктің пайдаланылуын бақылау мүмкіндігін алу;
* білім беру ұйымының ресми сайтында жариялануы тиіс бюджеттен тыс қаражатты тарту және жұмсау туралы жыл сайынғы жария есептен ұйымға берілген қолма-қол ақшасыз ақшалай қаражаттың мақсатты жұмсалуы туралы ақпарат алу;
* бюджеттен тыс қаражатты алу және жұмсау барысында қабылданған шешімдерге, лауазымды тұлғалардың әрекеттеріне немесе әрекетсіздігіне сотқа дейінгі тәртіппен шағымдануға;
* жергілікті өзін-өзі басқару органдарына, бақылау-қадағалау, құқық қорғау органдарына заңсыз шешімдер қабылдау, лауазымды тұлғалардың іс-әрекеттері немесе әрекетсіздігі кезінде өз құқықтары мен заңды мүдделерінің бұзылғаны туралы хабарлау.
ҚҰРМЕТТІ АТА-АНАЛАР!
ЗАҢ МЕН МЕМЛЕКЕТ СІЗДІҢ ТАРАПЫҢЫЗДА.
Оқушыларға арналған жадынама
"Сыбайлас жемқорлық дегеніміз не?"
9 желтоқсан бүкіл әлемде Халықаралық сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес күні атап өтіледі. Бұл күні 2003 жылы БҰҰ-ның Сыбайлас жемқорлыққа қарсы Конвенциясы қол қою үшін ашылды.
Құжат мемлекеттерді пара алу, Бюджет қаражатын жымқыру және сыбайлас жемқорлық кірістерін жылыстату қылмыстық қылмыс деп жариялауға міндеттейді.
Ресей бұл Конвенцияға алғашқылардың бірі болып қол қойды.
Сыбайлас жемқорлық-бұл пара беру, пара алу, өкілеттікті асыра пайдалану, коммерциялық параға сатып алу не жеке тұлғаның өзінің лауазымдық жағдайын қоғам мен мемлекеттің заңды мүдделеріне қайшы келетін өзге де заңсыз пайдалануы, ақша, құндылықтар, өзге де мүлік немесе мүліктік сипаттағы қызметтер, өзі үшін немесе үшінші тұлғалар үшін өзге де мүліктік құқықтар түрінде пайда алу мақсатында не осындай заңсыз ұсыну сондай-ақ аталған іс-әрекеттерді заңды тұлғаның атынан немесе оның мүддесінде жасау.
Сыбайлас жемқорлық-әлеуметтік-тарихи құбылыс
* Есімдік XIII ғасырдағы орыс шежірелерінде айтылған.
* Сыбайлас жемқорлық әрекеттерін бірінші заңнамалық шектеу Иван III-ге тиесілі.
* Иван Грозный алдымен өлім жазасын пара алғаны үшін жаза ретінде енгізді.
Тұз көтерілісі-сыбайлас жемқорлыққа қарсы бағыттағы жалғыз халық көтерілісі. Ол 1648 жылы Мәскеуде болды, патша Земский бұйрығының жетекшісі Плещеев пен Пушкарский бұйрығының басшысы Траханиотовты көпшіліктің көңілін қалдыруға берді.
* Ұлы Петрдің тұсында: көп жылдық тергеуден кейін Сібір губернаторы Гагарин сыбайлас жемқорлыққа әшкереленіп, Асылды. Ал үш жылдан кейін Гагаринді әшкерелеген обер-фискал Нестеров парақорлық үшін төртеу болды.
* Елизавета канцлері Бестужев-Рюмин Ресей империясының қызметі үшін жылына 7000 мың рубль, ал Британдық тәжге қызмет көрсету үшін ("әсер ету агенті" ретінде) — 12000 сол валютада.
* Кеңес өкіметі кезінде
- олар "сыбайлас жемқорлық" сөзін мойындамады, оны тек 1980 жылдардың соңында қолдануға мүмкіндік берді. ("парақорлық"," қызмет бабын теріс пайдалану", "салғырттық")
- себептері-партиялық, Кәсіподақ және мемлекеттік органдардың жұмысындағы кемшіліктер.
- Жоғары Кеңес және партия қызметкерлеріне қол сұғылмайды
- соғыстан кейінгі барлық кезең, мемлекеттік машинаның әлсіреуі аясында сыбайлас жемқорлықтың өсуі.
Сыбайлас жемқорлық нысандары:
* Пара
* Растрата
* Алаяқтық
* Бопсалау
* Фаворитизм - мемлекеттік және қоғамдық өмірде Үй жануарларына (фавориттерге) құмарлықпен қарау және үй жануарларын жоғары лауазымдарға тағайындау, олардың қызметі үшін қажетті қабілеттері мен білімі болмаса да
* Лауазымдық өкілеттіктерін теріс пайдалану
Көбісі сыбайлас жемқорлықты жарамен салыстырады. Әрбір жараның емделу себептері бар. Сыбайлас жемқорлықтың себептері қандай?
Сыбайлас жемқорлықтың себептері:
* Мемлекеттік қызметшілердің төмен жалақысы
* Заңдарды білмеу
* Жеңіл пайдаға ұмтылу
* Әр түрлі лауазымдардағы адамдардың жиі ауысуы
* Елдегі тұрақсыздық
* Сыбайлас жемқорлық әдет ретінде
* Халықтың өмір сүру деңгейінің төмендігі
* Мемлекеттік институттардың нашар дамуы
* Жұмыссыздық
* Азаматтық қоғам институттарының дамымауы
Қызмет саласына байланысты сыбайлас жемқорлық келесі нысандарда көрінеді:
Мемлекеттік басқару саласындағы сыбайлас жемқорлық мемлекеттік ресурстарға билік ететін және мемлекет пен қоғам мүддесі үшін емес, пайдакүнемдік наным-сенімдер негізінде шешім қабылдайтын билікте тұрған мемлекеттік қызметшілерге (шенеуніктерге) қатысты.
Парламенттік сыбайлас жемқорлық сайлау кезінде сайлаушылардың дауыстарын сатып алуда көрінеді.
Іскерлік сыбайлас жемқорлық билік пен бизнестің өзара әрекеттесуінен туындайды. Мысалы, экономикалық дау туындаған жағдайда Тараптар шешім қабылдау үшін судьяның қолдауына жүгінуге тырысуы мүмкін.
Кәсіпорындардағы сыбайлас жемқорлық коммерциялық немесе қоғамдық ұйымның қызметкері өзіне тиесілі емес ресурстарды басқаратындығында және осының есебінен заңсыз байытылатындығында көрінеді.
Тұрмыстық сыбайлас жемқорлық қарапайым азаматтар мен шенеуніктердің өзара әрекеттесуінен туындайды. Оған азаматтардан және лауазымды тұлғаға және оның отбасы мүшелеріне түрлі сыйлықтар мен қызметтер кіреді.
Сыбайлас жемқорлық әрекетінің негізгі белгілері:
* Іс-әрекетке қатысушылардың өзара келісімі.
* Өзара міндеттемелердің болуы.
* Екі жақтың да белгілі бір пайдасы мен артықшылықтарын алу.
* Қабылданған шешім заңды бұзады немесе моральдық нормаларға қайшы келеді.
* Ортақ мүдделерді жеке пайдаға саналы түрде бағындыру.
* Екі тарап өз әрекеттерін жасыруға тырысады.
Сыбайлас жемқорлық-экономикалық өсу мен дамуға кедергі келтіреді, кез-келген өзгерістерге қауіп төндіреді. Кез-келген билікке ие кез — келген адам сыбайлас жемқорлыққа ұшырауы мүмкін: шенеуніктер, судьялар, әкімшілер, депутаттар, емтихан алушылар, дәрігерлер және т.б. олардың барлығын бір ынталандыру-экономикалық пайда алу. Бірақ сонымен бірге олар әшкерелеу және жазалау қаупін сезінеді. Қазіргі қоғамдағы алаяқтық, пара алу, бопсалау, парамен қалай күресуге болады?
Ең алдымен, өзіңнен бастау керек және басқалардан сыбайлас жемқорлық көріністерін жоюды талап ету керек. Күрестің тиімділігі биліктің барлық тармақтарының өзара іс-қимылына, олардың қоғамды сауықтыру процесі үшін жауапкершілігіне байланысты. Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық көріністерінің барлық түрлеріне жедел ден қою, әділ жаза беру қажет. Сонда басқалардың көзінше билік, сенім және билік құрылымдарына деген құрмет артады, қоғам сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің қажеттілігін түсінеді.
Жадынама
парақорлық және пара алу мен бергені үшін жауапкершілік шараларын қолдану мәселелері бойынша
Пара - лауазымды адам қабылдайтын материалдық құндылықтар (заттар немесе ақша) немесе осы адам өзінің қызмет жағдайына байланысты жасай алатын немесе жасауы тиіс пара берушінің мүддесіндегі іс-әрекет (немесе керісінше әрекетсіздік) үшін қандай да бір мүліктік пайда немесе қызмет көрсету.
ПАРА БОЛУЫ МҮМКІН:
Заттар-ақша, оның ішінде валюта, банктік чектер және бағалы қағаздар, бағалы металдар мен тастардан жасалған бұйымдар, автомашиналар, Тамақ өнімдері, бейнетехника, тұрмыстық аспаптар және басқа да тауарлар, пәтерлер, саяжайлар, қала сыртындағы үйлер, гараждар, жер учаскелері және басқа да жылжымайтын мүлік.
Қызметтер мен пайдалар — емдеу, жөндеу және құрылыс жұмыстары, санаторийлік және туристік жолдамалар, шетелге сапарлар, ойын-сауық және басқа да шығыстарды өтеусіз немесе төмендетілген құнмен төлеу.
Параның бүркемеленген түрі - жоқ борышты өтеу түріндегі банктік қарыз, төмен бағамен сатып алынған тауарларды төлеу, тауарларды жоғары бағамен сатып алу, пара алушыға, оның туыстарына, достарына жалақы төлеу арқылы жалған еңбек шарттарын жасасу, жеңілдетілген несие алу, қаламақыны асыра төлеу
ПАРА АЛУҒА ОҚТАЛУ
Егер құндылықтарды шартты түрде беру іс-әрекеттері оларды беруге немесе алуға тікелей бағытталған адамдардың еркінен тыс мән-жайлар бойынша жүргізілмесе, жасалған әрекетті пара беруге Не алуға, парақорлыққа делдал болуға немесе коммерциялық параға сатып алуға оқталу ретінде саралау керек
ТУЫСТАРЫНЫҢ ПАРА АЛУҒА ҚАТЫСУЫ
Лауазымды адамның іс-әрекеті, егер мүліктік пайда ақша, өзге де құндылықтар, материалдық қызмет көрсету түрінде лауазымды адамның туыстары мен жақындарына оның келісімімен берілсе және бұл ретте ол өзінің қызметтік өкілеттігін пара берушінің пайдасына пайдаланса, пара алу ретінде сараланадыТЕМЫ,
ПАЙДАСЫ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕР МЕН ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРДІҢ ШЕШІМДЕРІ МЕН ӘРЕКЕТТЕРІНЕ БАЙЛАНЫСТЫ ҰЙЫМДАРДЫҢ ӨКІЛДЕРІМЕН ЖӘНЕ АЗАМАТТАРМЕН ТАЛҚЫЛАУ ПАРА БЕРУ ТУРАЛЫ ӨТІНІШ РЕТІНДЕ ҚАБЫЛДАНУЫ МҮМКІН
* қызметші жалақысының төмен деңгейі және қандай да бір мұқтаждықтарды іске асыруға ақшалай қаражаттың жетіспеушілігі;
* қандай да бір мүлікті сатып алу, қандай да бір қызметті алу, туристік сапарға шығу ниеті • ;
* қызметкердің, қызметкердің туыстарында жұмыстың болмауы;
* қызметшінің (қызметкердің) балаларының білім беру мекемесіне түсу қажеттілігі және т. б.
ҚЫЗМЕТШІНІҢ (ҚЫЗМЕТКЕРДІҢ) ПАРА БЕРУ ТУРАЛЫ ӨТІНІШ (ТҰСПАЛ) РЕТІНДЕ ҚАБЫЛДАНУЫ МҮМКІН СӨЗДЕРІ МЕН СӨЗДЕРІ
- "мәселені шешу қиын, бірақ мүмкін";
* "нанға рахмет";
- "келісу";
- "күшті дәлелдер қажет";
* "параметрлерді талқылау керек";
"ал, біз не істейміз?"және т. б.
БАСҚАЛАР ПАРА АЛУҒА КЕЛІСІМ РЕТІНДЕ ҚАБЫЛДАУЫ МҮМКІН ӘРЕКЕТТЕР
* қызметшінің (қызметкердің) шешімдерінен немесе әрекеттерінен (әрекетсіздігінен)пайда алған, шығарып алған немесе пайда көре алатын ұйыммен кейіннен жұмысқа орналасу туралы келіссөздер жүргізу;
* қызметшінің (қызметкердің) туыстары оның шешімдерінен немесе әрекеттерінен (әрекетсіздігінен)пайда көрген, алған немесе пайда көре алатын ұйымға жұмысқа орналасады.;
* қызметшінің (қызметкердің) туыстары оның шешімдерінен немесе әрекеттерінен (әрекетсіздігінен) және т. б. пайда көрген, алған немесе пайда көре алатын ұйымнан сыйлық қабылдауға келіседі.;
ПАРА БЕРУДІҢ КЕЙБІР ЖАНАМА БЕЛГІЛЕРІ:
* ықтимал пара туралы әңгіме аллегориялық сипатта болады, пара берушінің сөзі даулы мәселе оң шешілген жағдайда ашық мәлімдемелері жоқ бір буынды сөйлемдерден тұрады
ол оған ақша береді немесе қандай да бір қызмет көрсетеді; бұл ретте ешқандай "қауіпті" сөздерге жол берілмейді.
* әңгімелесу барысында пара беруші куәгерлер немесе аудио, бейнетехника, ым-ишарат немесе бет-әлпеті болған кезде бұл мәселені басқа жағдайда (басқа уақытта, басқа жерде) шешу мүмкіндіктерін талқылауға дайын екенін анық көрсетеді.
* параның сомасы немесе сипаты айтылмайды; сонымен бірге тиісті сандар қағаз парағына жазылып, калькуляторға немесе компьютерге теріліп, әлеуетті пара алушыға көрсетілуі мүмкін.
* пара беруші күтпеген жерден әңгімені үзіп, қомақты сылтаумен үй-жайдан шығып, материалдары бар папка, конверт, портфель, түйіншек қалдыра алады.
* пара беруші мәселені шешумен тікелей байланысы жоқ басқа адамға байланыстың жалғасуын бағыттай алады.
Коммерциялық параға сатып алу белгілері параға ұқсас.
ПАРА БЕРУ НЕМЕСЕ БОПСАЛАУ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ СІЗДІҢ ӘРЕКЕТТЕРІҢІЗ
* пара беруші (пара беруші) параны қабылдаудан (беруден) үзілді-кесілді бас тарту ретінде немесе дайындық ретінде түсіндіруі мүмкін асығыс сөздерге жол бермей, өте сақ, сыпайы, ұқыпсыз әрекет ету;
* Сізге ұсынылған шарттарды мұқият тыңдау және есте сақтау (сомалардың мөлшері, тауарлардың атауы және қызметтердің сипаты, параны беру мерзімдері мен тәсілдері, коммерциялық параға сатып алу нысаны, мәселелерді шешу реттілігі);
* параны беру уақыты мен орны туралы мәселені келесі әңгімеге дейін кейінге қалдыруға тырысу және келесі кездесу үшін сізге жақсы таныс орын ұсыну;
* әңгіме барысында бастама көтермеңіз, көбірек" қабылдауға жұмыс жасаңыз", әлеуетті пара алушыға (пара берушіге)" сөйлесуге " мүмкіндік беріңіз, сізге мүмкіндігінше көп ақпарат беріңіз;
* егер сізде диктофон болса, пара беру немесе оны бопсалау туралы ұсынысты (жасырын) жазып алуға тырысыңыз.